Pytania i odpowiedzi, czyli najczęściej pojawiające się pytania
Kto może korzystać z serwisu ogłoszeniowego?
Każdy. Serwis jest ogólnie dostępny dla wszystkich użytkowników sieci, którzy chcieliby sprzedać lub kupić koniowatego (konia lub osła) w Polsce.
Jedyny warunek jaki trzeba spełnić by dodać ogłoszenie w Serwisie jest bycie zarejestrowanym właścicielem koniowatego w Bazie PZHK (przypominamy o prawnym obowiązku przerejestrowania koniowatego na siebie, w ciągu 7 dni od daty jego zakupu).
Czy korzystanie z serwisu ogłoszeniowego jest darmowe?
Tak, korzystanie z serwisu jest bezpłatne.
Czy aby korzystać z serwisu muszę posiadać konto?
Nie, by dodać ogłoszenie do Serwisu nie trzeba posiadać konta. Wymagana jest jednak akceptacja Regulaminu i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Rejestracja w Serwisie daje jednak Użytkownikowi dodatkowe korzyści, jak np. możliwość szybkiego ponowienia wygasłego ogłoszenia, pobrania gotowej standardowej umowy kupna-sprzedaży, a także pobrania druku przerejestrowania koniowatego na nowego właściciela.
W jaki sposób mogę umieścić ogłoszenie?
Aby umieścić ogłoszenie w serwisie, należy wybrać opcję "Dodaj ogłoszenie", a następnie zalogować się lub od razu podać swój PESEL/REGON (jeśli Użytkownik o danym numerze PESEL posiada już konto w serwisie – ogłoszenie zostanie automatycznie przypisane do tego konta) i numer paszportu konia, którego chcesz sprzedać oraz zaakceptować regulamin serwisu oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez PZHK (akceptacja i zgoda są wyrażane poprzez zaznaczenie wymaganych pól). Następnie należy wypełnić formularz ogłoszeniowy, tj. uzupełnić co najmniej te pola, które są oznaczone jako obowiązkowe. W przypadku Użytkowników niebędących Członkami PZHK z opłaconą składką – wymagane jest dokonanie płatności za umieszczenie ogłoszenia w Serwisie.
Jakie informacje mogę podać w ogłoszeniu?
Nazwa konia oraz takie dane jak: gatunek, rasa, maść, data urodzenia i wreszcie rodowód do trzeciego pokolenia wstecz, są dodawane automatycznie do ogłoszenia i pochodzą z Bazy PZHK. Dodatkowo, by uatrakcyjnić nasz serwis podawane są zdarzenia sportowo-hodowlane zapisane w Bazie PZHK, jak np. udział w MPMK czy próbach dzielności.
Treść samego ogłoszenia ustala Użytkownik. Należy pamiętać, ze treść Ogłoszenia musi być zgodna ze stanem faktycznym i powinno odzwierciedlać rzeczywisty zamiar dokonania transakcji, której Ogłoszenie dotyczy. Użytkownik jest odpowiedzialny za publikowane treści (w tym zdjęcia) i gwarantuje, że są one zgodne ze stanem faktycznym oraz prawem, a ich publikacja nie narusza praw PZHK, Regulaminu oraz praw osób trzecich, w tym praw autorskich. Treść Ogłoszenia powinna w jasny sposób nawiązywać do sprzedawanego Konia, opisywać go dokładnie, rzetelnie i kompletnie oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników.
Czy mogę usunąć ogłoszenie przed czasem zakończenia jego emisji?
Tak. Co więcej zalecamy usuwanie ogłoszeń w przypadku sprzedaży konia. Emisja Ogłoszenie automatycznie jest umieszczane na okres 60 dni – po tym czasie zostaje zarchiwizowane. W okresie emisji Ogłoszenia Użytkownik może modyfikować treść Ogłoszenia i jego parametry, a także dokonać wyboru opcji zakończenia Ogłoszenia przed jego wygaśnięciem. W przypadku Użytkownika posiadającego aktywne konto w Serwisie zarchiwizowane ogłoszenie można w wygodny sposób ponowić, bez konieczności ponownego dodawania opisu i wgrywania zdjęć.
Nie chcę już więcej korzystać z serwisu ogłoszeniowego. Jak mogę usunąć swoje konto?
Użytkownik może usunąć konto będąc zalogowanym na swoim koncie poprzez wybranie odpowiedniej opcji, lub poprzez przesłanie swojego oświadczenia w tym zakresie za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@rynekpolskichkoni.pl.
Zapomniałem hasła. Jak mogę je zdobyć?
Jeśli zapomniałeś hasła do swojego konta, należy podczas logowania wybrać opcję "Zapomniałem hasła" i wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji. Na ten adres zostanie wysłane hasło tymczasowe, które należy wprowadzić podczas procesu logowania, a następnie zmienić hasło na docelowe. Użytkownik może posiadać tylko jedno konto w serwisie, a więc w przypadku zagubienia hasła, nie należy zakładać nowego konta.